2024年9月9日 星期一

中秋節活動1 Mid-Autumn Festival Activity1

 欣賞繪本  -月亮好吃嗎


共讀短詩

彎彎的月亮像個小勾勾
勾在我的臉上是微笑

圓圓的月亮是個大圓盤
盤子裡是好吃的月餅和柚子

我喜歡彎彎的月亮
我喜歡每天微笑掛臉上

我喜歡圓圓的月亮
我喜歡全家人開心在一起賞月

The curved moon looks like a little hook,  
Hooked on my face is a smile.  

The round moon is a big disc,  
On the plate are delicious mooncakes and pomelos.  

I like the curved moon,  
I like to smile every day.  

I like the round moon,  
I like the whole family happily gathering to enjoy the moon.

老師分享在台灣中秋節常見的月餅-蛋黃酥的製作
The teacher shares the making of a common mooncake in Taiwan during the Mid-Autumn Festival - Yolk Pastry.


1.

2.

3.

4.





















沒有留言:

張貼留言